TIN DUIT CAP TEKO

tak kerja jalan jalan ngan member aku komeng kat pekan parit yaani cari barang barang lama.kedai kat pekan ni kebanyakannya kedai lama,masa aku kecik lagi dah ada.semua tokey kedai lama kat sini kenal aku. setelah proses rayu merayu maka tin duit ni pun bertukar tangan.dulu tin ni digantung ngan tali panjang dihujungnya ada pemberat.bila nak ambil atau simpan duit tarik je kebawah dan lepaskan ia akan naik sendiri.

di tepi tin ada tulis selamat maju jaya

selamat maju jaya dalam tulisan cina.aku agak je..

Advertisements